Stichting Nepal; Iedereen een kans!

Bij Stichting Nepal is het onze missie om de leefomstandigheden en toekomstmogelijkheden van kinderen en maatschappelijk kwetsbaren in Nepal te verbeteren. Dit doen we door de toegang tot onderwijs en gezondheidszorg voor hen te verbeteren. Wij geloven in gelijke kansen voor iedereen en werken daarom sinds 1992 vanuit een inclusieve visie.

We hebben door de jaren heen veel ervaring opgedaan en geleerd wat wel en niet werkt bij het ondersteunen van onderwijs en gezondheidszorg in Nepal. Door deze kennis en ervaring te gebruiken, kunnen we onze projecten efficiënter en effectiever uitvoeren en zo de grootste impact hebben op de levens van de mensen die we helpen.

Hiermee hebben we al ruim 250 projecten gerealiseerd en inmiddels functioneren veel van deze projecten geheel zelfstandig.

Met ons beleid richten we ons op het verzamelen van donaties en andere financiële steun om onze missie te kunnen uitvoeren. Samen met onze lokale partners werken wij aan een betere toekomst voor de zwakkeren in de Nepalese samenleving. Door verschillende sectoren (zoals onderwijs, gezondheidszorg en livelihood) met elkaar te combineren kunnen we een ​​brede en geïntegreerde aanpak bieden Dit betekent dat we ons richten op een holistische benadering, waarbij we niet alleen naar één specifiek probleem kijken, maar ook rekening houden met andere factoren die van invloed zijn op de levensomstandigheden van de mensen. Op deze manier zorgen we ervoor dat onze bijdragen nog effectiever zijn.

Onze visie is: Iedereen een kans! Bij Stichting Nepal geloven we dat onderwijs en gezondheidszorg basisbehoeften zijn en de sleutel tot een betere toekomst met gelijke kansen voor iedereen. Help ons om onze missie te realiseren en steun ons werk in Nepal.