Nepal achtergrondkaart

Waarom Nepal?

Nepal is een prachtig land met een rijke cultuur en geschiedenis, maar helaas is het ook een land met veel uitdagingen en problemen. Nepal is een van de armste landen ter wereld en heeft te kampen met gebrek aan inkomen, ongelijkheid tussen bevolkingsgroepen en een gebrek aan toegang tot basisbehoeften zoals onderwijs en gezondheidszorg. Bovendien is het land in 2015 getroffen door een verwoestende aardbeving die duizenden mensen het leven heeft gekost en grote schade heeft aangericht aan infrastructuur en gebouwen.

Waarom heeft juist Nepal onze hulp nodig?

Nepal heeft onze hulp nodig omdat de bevolking daar leeft onder zware omstandigheden en vaak geen toegang heeft tot essentiële diensten zoals onderwijs en gezondheidszorg. Vooral kinderen en maatschappelijk kwetsbaren worden hierdoor getroffen en hebben weinig kansen om zich te ontwikkelen en zo een betere toekomst op te bouwen. Daarom is het belangrijk om juist deze groepen te ondersteunen en te zorgen dat zij kansen krijgen om een beter bestaan op te bouwen.

Waarom is Stichting Nepal juist in dit land actief?

Stichting Nepal is juist in dit land actief omdat wij de ervaring hebben dat we in Nepal een groot verschil kunnen maken. Door onze lange geschiedenis van werken in Nepal hebben we veel ervaring en kennis opgedaan over de specifieke uitdagingen en behoeften van de Nepalese gemeenschappen. Bovendien hebben we sterke lokale partners die ons helpen om effectieve en duurzame projecten op te zetten en uit te voeren. Door onze aanwezigheid en betrokkenheid kunnen we de levens van de mensen in Nepal daadwerkelijk verbeteren en bijdragen aan een betere toekomst.

Erkenningen en partners
Nederlands nl