Historie en groei.

Sinds de oprichting in 1992, na een bezoek aan Nepal door Marcel Damad en Krijn de Best, heeft Stichting Nepal zich voornamelijk gericht op het verbeteren van onderwijs in afgelegen gebieden, maar inmiddels werken we ook aan andere doelen. In de loop der jaren is de stichting gegroeid en hebben verschillende andere stichtingen zich bij ons aangesloten.

In 1998 werd Stichting Kinderen van Tarkeyghyang opgenomen in onze stichting, gevolgd door Stichting Diyalo in 2011, VNN in 2017, Kind in Nepal in 2020, Kinderen van Kathmandu en El Mundo in 2022. Door een juridische fusie onder regie van onze notaris, is Stichting Nepal nu de naam waaronder we werken aan verschillende doelen, waaronder onderwijs, gezondheidszorg, bestaanszekerheid en emancipatie voor de meest kwetsbare mensen in de Nepalese samenleving.

In 2022 zijn we een samenwerking gestart met World Vision Advocacy Forum, een Nepalese NGO (Non Governmental Organization) met een eigen kantoor en staf in Kathmandu. Naast deze eigen organisatie werken we samen met een scala aan lokale NGO's die door WVAF worden bijgestaan. Het streven is om de capaciteit van de locale NGO's zop te verbeteren dat zij geheel zelfstandig kunnen functioneren.

We zijn trots op de groei die we hebben doorgemaakt en blijven ons inzetten voor de kwetsbare mensen in Nepal.